ABLLS-R  - Evaluarea limbajului de bază și a competențelor de învățare)

- această evaluare acoperă 544 de competențe din 25 de arii:

  • cooperare,
  • eficiența recompenselor,
  • performanță vizuală,
  • limbajul receptiv,
  • imitație motrică,
  • imitație vocală,
  • cereri,
  • etichetări,
  • intraverbali,
  • vocalizări spontane,
  • sintaxă,
  • gramatică,
  • joc,
  • timp liber,
  • interacțiune socială,
  • instrucții de grup,
  • rutină de clasă,
  • generalizare,
  • citit,
  • matematică,
  • scris,
  • citire pe litere,
  • abilități de autoservire (îmbrăcat, mâncare, îngrijire personală, toaletă,
  • motricitate fină,
  • motricitate grosieră
  • durează  2-3 zile

 

Evaluare VB-MAPP (Evaluarea limbajului)

  • acest instrument evaluează comportamentul verbal pe următoarele categorii:
  • cereri,
  • etichetări,
  • comportamentul de ascultător (înțelegerea limbajului),
  • percepție vizuală și asocieri,
  • joc independent,
  • comportament și joc social,
  • imitație motrică și verbală,
  • vocalizări spontane,
  • identificarea receptivă a unui item după funcție, caracteristică sau clasă,
  • intraverbali,
  • abilități de grup,
  • structură lingvistică,
  • matematică,
  • citit

De asemenea, prin intermediul evaluării sunt identificate barierele de limbaj

- durează 2-3 zile

 

Evaluare Vineland II

- această evaluare vizează următoarele arii de dezvoltare:

  • comunicare (limbaj receptiv, limbaj expresiv, scriere),
  • abilități de autoservire (personal, comunitate, abilități casnice),
  • socializare (relații interpersonale, joc și timpul liber, mecanisme de coping)
  • motricitate (fină și grosieră)

- durează 4-6 ore